Sy din favorittpute

Det går sakte men sikkert mot vår. Vi begynner kanskje å bli lei mørke, tunge farger og er klare for pastell, mønster og myke former. 

Hvorfor ikke sy din egen favorittpute? Under har vi hentet inspirasjon. Se enkel fremgangsmåte nederst i innlegget. 

Pute/ FUSS

Pute/Missoni Home

Pute/Living

Fremgangsmåte

Når du skal sy din egen pute, start med å legge innerputen på stoffet og klipp rundt. Klipp 2-3 cm utenfor puten. Klipp ut to like deler. Sy sammen delene rett mot rett, men husk å la en side være åpen slik at du får inn innerputen. Du kan selv velge hvordan du ønsker å lukke trekket. Du kan velge mellom glidelås, knapper, borrelås eller en lomme som du trer over. Velger du glidelås, sy fast låsen på vrangsiden av trekket. Passpå at låsen blir på rettsiden. Velger du lomme, klipp ut en ekstra del som tilsvarer halve 1/3 av puten. Sy den fast på innsiden av trekket. Start med å sy rett mot rett med åpningen slik at kanten blir fin på utsiden. Brett den så inn i trekket og sy til slutt delen fast i sidene. Et tips er å bruke et putetrekk du har fra før og bruke det som mal. 

0 kommentarer